Diyet Yaparken Sıkça Yapılan Hatalar

Diyet Yaparken Sıkça Yapılan Hatalar

Diyet yapan kişilerin en büyük sorunlarından biri de diyet yaparken yapılan hatalardır.  Diyet yaparken neredeyse herkesin yaptığı belli başlı hatalar vardır ve bu hatalar nedeniyle diyete tekrar başlanır ve bırakılır; bu kısır döngü bu şekilde devam eder gider ve kilo vermeden sonuçlanan bir diyet hikayesi başladığı gibi biter.

Diyet Yaparken Sık Yapılan Hatalar Nelerdir?

Kendimizi kandırmak

Diyet boyunca sık yapılan hatalardan biri de kendimizi bile kandırmaktır. Gün içerisinde yediğimiz içtiğimiz her şeyi not alarak diyete devam etmek kendimizi kandırmamızı engelleyecektir. Kabul etmek gerekir ki diyet yaparken kendimizi izole etmemiz mümkün değil dışarı çıkacağız ve sevdiğimiz insanlar ile görüşeceğiz ve bu görüşmeler de küçük kaçamaklarımız olacak. Önemli olan bu kaçamakları kendimizden saklamamak ve kendimizi kandırmamaktır. 

Daha çok spor daha çabuk kilo kaybı

Genel olarak diyet yaparken sık yapılan hatalardandır. Yaptığımız egzersizler yağ yakmaya yönelik olmalı ve bilinçsiz bir şekilde yapılmamalıdır. Egzersiz yaparken aşırıya kaçmamalı ve günde en fazla 1 saat sürecek sporlar yapmalıyız. 3-4 yıl boyunca her gün şiddetli egzersizler yapan kişilerin kilo vermek yerine zamanla kilo aldığı gözlenmektedir.  


Diyetin yanında zayıflama ilacı kullanma ihtiyacı duymak

Reklamlarda sıklıkla rastladığımız, bu ilacı içerseniz 1 haftada 10 kilo vereceksiniz gibi algılar yaratan zayıflama ilaçlarının diyet yaparken kullanılması diyet esnasında ki sık hatalardandır. Kısa sürede zayıflatma etkisi olsa bile bu ilaçları uzman kontrolü olmadan kullanmak başka organlarımıza zarar vererek sağlıksız bir yaşam sürmemize neden olacaktır. Diyet yaparken bu tür hapları kullanmayı aklımızdan bile geçirmek oldukça zararlıdır. 


Ünlü kişilerin diyetlerine özenmek

Her insanın metabolizması farklı olduğu için başkasının yaptığı diyeti birebir uygulamak bizi zayıflatmayacaktır. İnternetten ünlülerin diyetleri diye arattığınız diyet listelerini birebir uygulamak diyet yaparken sıklıkla karşılaşılan hatalardandır.


Yeterince uyumamak

Diyet yaparken sık yapılan bir hatadır.  Yetersiz uyku uyumak yağ yakma ihtimalini azaltmaktadır. Uzmanların yapmış olduğu araştırmalarda 1 hafta boyunca 4ile 7 saat arasında uyuyan bireylerin kanında ki insülin oranı daha yüksek çıkmıştır. Yetişkin bir birey günde en az 7 en fazla 9 saat uyumalıdır.


Tek tip beslenmek

Geldik diyet yaparken en sık yapılan hata kadın dergilerinde, gazetelerde, televizyonda ve birçok internet sitesinde gördüğümüz tek tip beslenme şekli bir süre sadece proteine, bir süre şekere, bir süre karbonhidrata yüklenmek en sağlıksız ve bilinçsiz yapılan diyettir. Kesinlikle uzman kontrolü olmadan denenmemelidir.


Her gün tartılmak

 Diyet yaparken sıkça yaptığımız hatalardan biri de her sabah yataktan kalkar kalkmaz bir gün önce kaç kilo verdiğimizi öğrenmek için tartılmaktır. Kilomuzu takıntı haline getirdiğimiz sergileyeceğimiz bu davranış motivasyonu düşürüp diyetten vazgeçmemize neden olacaktır. Her gün kilo vermeyi bekleyemeyiz.  Diyet sırasında en fazla 2 günde bir tartılmalıyız.


Psikolojik açlığa yenik düşmek

Diyet yaparken aklımız devamlı yemek ve yiyecekte olduğu için fizyolojik olarak acıkmasak bile kendimizi sıklıkla aç hissederiz. Bu acıkma krizleri geldiği zaman bir bardak su içmeli veya meyve ile açlığımızı geçiştirmeye çalışmalıyız. Bu açlığa yenilmek kilo vermenize engel olacak diyet yaparken en sık yapılan hatalardan biridir.


Sadece diyet yapıp hiç spor yapmamak

Sadece diyet yapmak spor ve egzersiz yapmamak diyet yaparken sık yapılan hatalardandır.  Hiçbir sporu yapmaya zamanınız yoksa en azından günde 10 dakika evinizin yakın bir yerinde bile yürüseniz size oldukça etkisi olacaktır. 10 dakika bile ayıramayacaksınız eğer telefon görüşmelerinizi yaparken bile yerinizde durmayın hatta asansörü kullanmayın merdivenleri kullanarak evinize veya ofisinize çıkın.


Light ürünleri sınırsız tüketmek

Bu ürünler içeriğindeki yağ ve şeker miktarı azaltılmış diyet ürünleridir. Bu sebeple light ürünleri sınırsız bir şekilde tüketebileceğimize inanırız. Diyet yaparken sık yapılan hatalardan biri de budur. Tüketim miktarına bağlı olarak bu ürünler kilo vermenize engel olabileceği gibi aksi yönde kilo artışı yapabilir.